Menu

Grupa NDG

Lider w branży outsourcingu

Zadzwoń

89 615 33 40

Aktualności

Aktualne informacje. Istotne dla każdego przedstawiciela handlowego, medycznego i farmaceutycznego.

W każdej firmie, która jest nastawiona na efektywne i skuteczne działanie, ogromnie istotną rolę odgrywają sprawnie zarządzający menadżerowie, którzy potrafią dostosować się do stale zmieniających się warunków. Niestety osoby zajmujące te stanowiska są bardzo mocno obciążone i zaczynają cierpieć nie tylko z powodu presji na stałe udoskonalenie i doszkalanie się, czy nadmiar szkoleń, ale z przeciążenia fizycznego i problemów zdrowotnych, które za sobą pociąga.

Główne przyczyny problemów ze zdrowiem fizycznym i psychicznym to stale zwiększająca się liczba obowiązków i wzrost odpowiedzialności, które często powodują tak zwane przeciążenie, czyli zbyt duże nakłady czasu poświęcane na pracę w stosunku do czasu, jaki pracownik wypoczywa i regeneruje siły. Utrudniające pracę są również braki w wiedzy z zakresu planowania czasu i zadań, które powodują problemy z organizacją pracy, zwiększając tym samym stres. Najczęstsze choroby dotykające menadżerów, ale także innych pracowników to problemy z sercem, nadciśnienie tętnicze, miażdżyca, migreny i częste bóle głowy, udary, otyłość, cukrzyca, depresja, zwyrodnienia kręgosłupa i stawów, zapalenie płuc i alergie.

Wracając do stresu, jest to główny sprawca wielu chorób, z jakimi borykają się menadżerowie, ale również ich podwładni. Wynika on nie tylko z chronicznego przeciążenia obowiązkami, ale także z problemów komunikacyjnych w firmie, konfliktów, sytuacji niedoinformowania. Powodujące stres są również sytuacje, kiedy pracownicy mają poczucie niedocenienia, brak perspektyw na rozwój, czują się za słabo wynagradzani lub boją się utraty pracy. Stres taki odczuwa w Polsce aż 85% aktywnych zawodowo. Najbardziej zestresowani są pracownicy w stolicy, ale również w centralnej i zachodniej części Polski. Najniższy stres towarzyszy mieszkańcom wschodniej i południowej Polski.

W walce ze stresem i przeciążeniem może pomóc odpowiednie dokształcenie i przeszkolenie pracowników, które poprawi ich kompetencje w radzeniu sobie ze stresem, delegowaniu zadań a także nauczy ich odpowiedniego zarządzania czasem i zadaniami, co ograniczy przekładania zadań na godziny po pracy czy dni urlopowe. Takie umiejętności i praktyczne wdrożenie ich w pracy mogą przynieść zaskakująco dobre efekty i poprawić kondycję menadżerów oraz ich podwładnych.