Menu

Grupa NDG

Lider w branży outsourcingu

Zadzwoń

89 615 33 40

Blog

Przydatne informacje dla obecnych i przyszłych przedstawicieli medycznych, farmaceutycznych i handlowych.

Co kilka-kilkanaście lat mówi się o nowych pokoleniach pracowników. Każde z nich charakteryzują inne cechy, inne nastawienie do pracy, inne podejście do budowania relacji zawodowych. Dziś przedstawiamy generację Z, której przedstawiciele już docierają na rynek pracy.

Generacja Z – kim oni są?

Przedstawiciel generacji Z to osoba urodzona w połowie lat 90. lub na początku lat 2000 – ma dziś zatem ok. 18-20 lat i może rozpoczynać karierę zawodową. Współcześni pracodawcy stają przed wyzwaniem, ponieważ nowi pracownicy są zupełnie różni od swoich poprzedników!

Generacja Z to pokolenie osób bardzo kreatywnych, z dużą technologiczną wiedzą, pędzących ku zmianom… Równocześnie jednak są także drażliwi i bardzo obrażalscy. Co to oznacza dla pracodawcy?

Z technologią za pan brat!

Osobnik należący do generacji Z niejednokrotnie już od maleńkości miał do czynienia z komputerami, internetem i smartfonami. Technologia to jego naturalne środowisko.

Jednak tak mocne przesiąknięcie nowoczesnością może równocześnie oznaczać niemożność pracy na sprawdzonych i niezaawansowanych narzędziach. Pracodawca, który chce przyciągać na rekrutację młodych i ambitnych, musi stworzyć im odpowiednie technologiczne warunki do pracy.

Samodzielność i niezależność

Przedstawiciele generacji Z nie lubią być zależni od innych, nie chcą współpracować, nie są zainteresowani pracą zespołową. Każdy członek grupy może być rywalem lub przeszkodą w ich karierze.

Kariera jak na dłoni

Nowi pracownicy niekoniecznie zadowalają się tym co jest „tu” i „teraz”, jeśli chodzi o ich karierę – chcą wiedzieć, gdzie w danej firmie mogą dotrzeć, jak wysoko zajść i co osiągnąć.

Dlatego pracodawca podczas rekrutacji może zachęcać przedstawicieli generacji Z jasną wizją swojej firmy. Musi pokazywać otwierające się przed kandydatem horyzonty i możliwości, wskazywać kierunek rozwoju. Dla tego pokolenia ważne jest, aby w pracy otrzymywać wartościową wiedzę (kursy, szkolenia) i szansę na jej wykorzystanie.

Sukces jest celem – aby zdobyć takiego pracownika musisz mieć możliwość nakarmienia jego ambicji.