Menu

Grupa NDG

Lider w branży outsourcingu

Zadzwoń

89 615 33 40

Blog

Przydatne informacje dla obecnych i przyszłych przedstawicieli medycznych, farmaceutycznych i handlowych.

Smartfony to wynalazek, który wniósł wiele dobrego do naszego codziennego życia, ułatwiając nam wzajemne kontakty, dostęp do informacji z całego świata i umożliwiając nam załatwienie wielu spraw zdalnie, często bez wychodzenia z domu. Niestety jego użytkowanie jest bardzo angażujące i co gorsza – uzależniające. Bardzo często zerkamy do niego, sprawdzając czy nie dotarły do nas żadne nowe wiadomości, lub czy coś ciekawego nie dzieje się w naszych mediach społecznościowych. Nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak mocno takie rozpraszanie się telefonem może obniżyć naszą produktywność i tak naprawdę spowolnić naszą pracę.

Warto się dowiedzieć co najbardziej odciąga nas od pracy i jeśli będziemy mieli dość samozaparcia może uda nam się oduczyć tych zachowań, aby poprawić jakość swojej pracy i pracować sprawniej i szybciej uporać się nawet z trudnymi zadaniami.

Główne nawyki związane ze smartfonami, które obniżają naszą produktywność określili autorzy książki „Be Fearless: Change Your Life in 28 days” – Jacobs i Jonathan Alpert, oto one:

1. Bezmyślne sprawdzania maili i wiadomości – to znaczy sprawdzanie tego automatycznie, bez konkretnego powodu – powoduje to, że odrywamy się od miejsca, w którym jesteśmy i spada nasze skupienie
2. Tak samo działa ciągłe chwytanie telefonu w celu zrobienie zdjęcia
3. Wysyłanie sms-ów, które sprawia, że nie rozmawiamy z otaczającymi nas osobami, ale jesteśmy wirtualnie z osobą, do której piszemy
4. Otwarcie jednej aplikacji zwykle prowadzi do otwarcia kolejnej pochłaniając nam o wiele więcej czasu niż planowaliśmy
5. Zwracanie uwagi na powiadomienia wyświetlające się na ekranie smartfona, niezależnie czy to ważna wiadomość czy polubienie na Facebook’u – odrywają naszą uwagę od wykonywanych właśnie zadań
6. Niebieskie światło emitowane przez ekrany może negatywnie wpłynąć na jakość naszego snu, a niewyspanie to często główny winowajca rozkojarzenia i problemów ze skupieniem, dlatego lepiej jest na godzinę przed snem zrezygnować z pracy na telefonie, czy laptopie
7. Sprawdzanie każdego drobiazgu na telefonie powoduje, że nie myślimy samodzielnie a przez to często nie dajemy sobie szansy na wymyślenie jakiegoś bardzo dobrego pomysłu.

To tylko niektóre z nawyków, które odrywają nas od pracy lub powodują, że trudniej nam się skupić. Wiadomo, że kiedy ciągle przerywamy pracę nad danym zadaniem, będzie ono trwało o wiele dłużej niż jeśli poświęcimy mu naszą pełną uwagę. Warto jest zweryfikować swoje nawyki związane ze smartfonem w pracy, a jeśli szybciej i skuteczniej wykonamy swoje obowiązki, będziemy później mieli więcej czasu na korzystanie z naszych telefonów z radością i bez niekorzystnych skutków.