Menu

Grupa NDG

Lider w branży outsourcingu

Zadzwoń

89 615 33 40

Blog

Przydatne informacje dla obecnych i przyszłych przedstawicieli medycznych, farmaceutycznych i handlowych.

Dzielenie się wiedzą, udzielanie pomocy, nawiązywanie znajomości i budowanie sieci kontaktów. Dziś bez tego trudno o cenne kontakty biznesowe. Często właśnie te owocują w przyszłości długoletnią współpracą. Efektywny networking to taki, który pozwala na zdobycie kontaktów i umożliwia osiągniecie sukcesu. To proste, ale nie każdy wie jak ważne.

Aby networking zadziałał należy pamiętać o kilku wskazówkach.

Zasada nr 1 – Pamiętaj o stroju

Pierwsze wrażenie jest najważniejsze. W myśl zasady „jak Cię widzą tak Cię piszą” od tego jak wyglądamy i jak się prezentujemy zależy to jak postrzegają nas inni. Warto więc dbać o swój wizerunek i przykładać większą wagę do stroju.

Zasada nr 2 – Bądź na bieżąco

Spotykając się z ludźmi, szczególnie z branży, trzeba wiedzieć co w trawie piszczy. Warto więc przed spotkaniem robić prasówki i sprawdzać co dzieje się w branży. To często najłatwiejszy temat do rozpoczęcia rozmowy.

Zasada nr 3 – Częstuj wizytówkami

Wizytówki drukujemy nie po to by leżały w szufladzie, ale po to by rozdawać je podczas spotkań. Pamiętaj o nich zawsze, a gdy nadarzy się okazja, wymień się. Wizytówka jest także swego rodzaju reklamą firmy, warto więc aby była profesjonalna i elegancka.

Zasada nr 4 – Daj i bierz

Networking to przede wszystkim wzajemna korzyść i komunikacja. Każdy ma ten sam cel – zdobycie kontaktów. Należy jednak pamiętać aby udzielać wsparcia i być źródłem inspiracji aby móc liczyć na to samo od innych.

Zasada nr 5 – Nie proś o zbyt wiele

Pierwsze spotkanie to pierwszy krok do zbudowania relacji. To nie jest odpowiedni moment na przysługi i proszenie o zbyt wiele. Najpierw trzeba nawiązać kontakt, później można rozmawiać o interesach.

Zasada nr 6 – Nie jesteś jedyny

Na targach, konferencjach, czy spotkaniach branżowych jest wiele ludzi. Każdy chce rozmawiać i nawiązywać relacje. Musimy pamiętać, że nie jesteśmy sami i wyczuć czy rozmowa jest na tyle interesująca i angażująca żeby ją kontynuować, czy lepiej podziękować i iść dalej.

Od sympatii do współpracy jest bardzo krótka droga. Mimo nowoczesnych technologii, kontakt bezpośredni wciąż jest bardzo ważny. Chętniej bowiem współpracujemy z ludźmi, których znamy i lubimy.