Menu

Grupa NDG

Lider w branży outsourcingu

Zadzwoń

89 615 33 40

Aktualności

Aktualne informacje. Istotne dla każdego przedstawiciela handlowego, medycznego i farmaceutycznego.

Facebook jest narzędziem bardzo chętnie używanym przez rekruterów. Od września serwis szykuje jednak dość znaczące zmiany dotyczące m.in. zamieszczanych tam ogłoszeń o pracę.

Najpopularniejszy na świecie serwis społecznościowy jest tak chętnie wykorzystywany przez rekruterów m.in. dlatego, że pozwala im precyzyjnie adresować ogłoszenia o pracę. Na etapie tworzenia oferty mają możliwość skorzystania z mnóstwa bardzo szczegółowych opcji targetowania. Możliwość zdefiniowania wąskiej grupy docelowej oznacza nieuchronnie, że bardzo wiele osób zostanie z niej wykluczonych.

I właśnie w związku ze skargami i pozwami skierowanymi przeciwko Facebookowi przez osoby, które poczuły się wykluczone i organizacje je zrzeszające, serwis postanowił dokonać pewnych zmian. Protesty zgłaszały m.in. organizacje kobiece wskazując, że amerykańskie prawo (któremu podlega Facebook) nie pozwala na kierowanie ofert pracy do konkretnej płci. Polskie zresztą również przewiduje w takim wypadku kary finansowe.

Dlatego od września serwis planuje usunąć tysiące opcji targetowania ogłoszeń o pracę i reklam. To ma uniemożliwić, albo przynajmniej znacznie utrudnić, formułowanie komunikatów o dyskryminującym charakterze. Prawdopodobnie jednak sprawi również, że ogłoszenia będą mniej skutecznie kierowane.