Menu

Grupa NDG

Lider w branży outsourcingu

Zadzwoń

89 615 33 40

Blog

Przydatne informacje dla obecnych i przyszłych przedstawicieli medycznych, farmaceutycznych i handlowych.

Rozmowy kwalifikacyjne to coś, co rekruterzy robią na co dzień, jednak nowe pokolenie wkraczające na rynek pracy stawia ich przed nowymi wyzwaniami. Osoby te są pewne swoich umiejętności, wiedzą czego chcą i jakie są ich oczekiwania wobec potencjalnego pracodawcy, dlatego rekrutujące je osoby powinny przygotować się na pytania dotyczące tego, co może zaoferować firma nowym pracownikom.

O postawie pokolenia Z, jego funkcjonowaniu w różnych strefach i o odpowiednim podejściu pracodawcy do tych osób przeczytamy w raporcie Dentsu Aegis Network Polska oraz Infuture Hatalska Foreseight Institute „ Gen Z. Jak zrozumieć pokolenie jutra”.

Pokolenie Z, wchodzące powoli na rynek pracy bywa określane jako roszczeniowe, o dużym mniemaniu o sobie. Osoby te jednak faktycznie mają duże kompetencje, w bardzo młodym wieku zdobywając doświadczenie, podejmując prace sezonowe, dorywcze czy nawet pracując na stałe w niektórych branżach lub od najmłodszych lat aktywnie działając w sieci. Często wykonywane przez nich prace pozwalają na dużą elastyczność i takiej też oczekują oni od swojej przyszłej stałej pracy. Są też mocno skupieni na sukcesie, który równocześnie pozwoli im zachować zadowolenie z życia osobistego.

Work-life-balance to jeden z ważnych wyznaczników zadowolenia zawodowego, który wskazali ankietowani. Osoby te będą zainteresowane pracami pozwalającymi na swobodę i elastyczność oraz dużą niezależność w pracy.

Dla generacji Z najważniejsza w decyzji o podjęciu zatrudnienia jest perspektywa rozwoju i gwarancja zatrudnienia i stabilności finansowej, którą jednak traktują pragmatycznie ponieważ raport pokazał, że nastawieni są na oszczędzanie i szukanie okazji. Coraz częściej zdarza się, że to kandydat zadaje rekrutującemu pytania o możliwości rozwoju, samorealizacji i inne benefity jakie uzyska po podjęciu pracy.

Według twórców raportu proces rekrutacyjny wymaga zmian, poczynając od jego automatyzacji i wykorzystania do kontaktu z kandydatem chatbotów i technologii informatycznych. Rekrutacja powinna skupiać się na potencjale a nie tylko samym doświadczeniu, a także powinna wychodzić naprzeciw oczekiwaniom rekrutowanych i zapewnić ich potrzebę poczucia bezpieczeństwa i stabilności.

Z pewnością analiza generacji Z i dostosowanie procesów rekrutacji pod kandydatów pozwoli na znalezienie pracowników odpowiednich do naszych potrzeb, równocześnie zapewniając nam narzędzia do dalszej współpracy z tym wkraczającym na ścieżkę zawodową pokoleniem.