Menu

Grupa NDG

Lider w branży outsourcingu

Zadzwoń

89 615 33 40

Aktualności

Aktualne informacje. Istotne dla każdego przedstawiciela handlowego, medycznego i farmaceutycznego.

Mocno grzejące słońce to idealny kompan podczas urlopu – jednak niekoniecznie lubimy upały, gdy musimy pracować. Warto wiedzieć, jak powinien w tym czasie ulżyć nam pracodawca!

Niedawno pisaliśmy o kwestii napojów w pracy podczas upałów – czy pracodawca ma prawny obowiązek zapewniać je pracownikom? Na ten temat znajdziesz informacje TUTAJ. Dziś skupmy się jednak także na innych aspektach pracy w czasie, gdy robi się gorąco.

Zdaniem specjalistów optymalną temperaturą powietrza do pracy (a więc osiągania najlepszych efektów i wydajności) jest od 17 do 20 stopni Celsjusza. Przepisy prawne określają jednak jedynie minimalną temperaturę w miejscu pracy – nie istnieje zapis o górnej granicy!

Szczególną ochroną osłonięci są pracownicy młodociani; nie mogą oni być w ogóle zatrudniani przy niektórych pracach, a także nie mogą pracować w pomieszczeniach, w których temperatura powietrza przekracza 30 stopni Celsjusza.

Szczegółowo pisaliśmy o kwestii napojów gwarantowanych przez pracodawcę podczas upałów . W skrócie można powiedzieć , że musi on dostarczać pracownikom biurowym picie, gdy temperatura w pomieszczeniu wynosi co najmniej 29 stopni. Może jednak tego uniknąć – obniżając temperaturę za pomocą wentylatorów czy klimatyzacji.

Co jednak istotne, w upalne dni pracodawca może wprowadzać dodatkowe przerwy lub zezwolić pracownikom na wcześniejsze opuszczenie stanowiska pracy – nie powodując tym samym obniżenia wynagrodzenia pracownika. Niemniej jednak jest to zależne jedynie od dobrej woli pracodawcy.