Menu

Grupa NDG

Lider w branży outsourcingu

Zadzwoń

89 615 33 40

Blog

Przydatne informacje dla obecnych i przyszłych przedstawicieli medycznych, farmaceutycznych i handlowych.

Wysokie wynagrodzenie, bonusy dla zatrudnionych, równość wśród pracowników oraz jasno określone warunki pracy. Wydawało by się, że to wszystko, czego każdy pracownik może oczekiwać od pracodawcy. Okazuje się jednak, że najważniejszą kwestią jest poczucie bezpieczeństwa, jakie pracodawca może zapewnić pracownikowi.

Zatrudnienie na umowę o pracę staje się często synonimem bezpieczeństwa. Pracownik nie musi martwić się o każdy kolejny dzień, w którym nagle może stracić zatrudnienie. Wtedy także oprócz obowiązków posiada szereg praw przestrzeganych przez pracodawcę. Kiedy jednak bliżej przyjrzymy się kwestii bezpieczeństwa okazuje się, że rodzaj wiążącej umowy i dodatkowe korzyści, takie jak np. premie czy służbowy samochód do prywatnego użytku, to tylko dodatki. Najważniejsza jest atmosfera panująca w pracy.

Aby efektywnie i z zaangażowaniem spełniać swoje obowiązki każdy zatrudniony powinien czuć się dobrze w otoczeniu pracodawcy i współpracowników. Istotna jest także kwestia indywidualnego podejścia do pracownika. Oprócz osoby zatrudnionej jest on przede wszystkim człowiekiem, który w niektórych sytuacjach może potrzebować naszej pomocy. Ważny jest tu więc nie tylko profesjonalizm oraz dzielenie się doświadczeniem, ale przede wszystkim wyciąganie pomocnej dłoni w odpowiednich momentach. Zdarzają się bowiem nawet tak krytyczne sytuacje, że odpowiednia reakcja pracodawcy może uratować życie pracownika.  Dlatego kwestia poczucia bezpieczeństwa oraz otrzymywania wsparcia od przełożonych jest tak ważna.

Pracodawcy coraz częściej dbają o bezpieczeństwo i dobre samopoczucie zatrudnionych osób. I nie chodzi wyłącznie o przestrzeganie zasad BHP. Coraz częściej w firmach spotykane są chillout roomy, które pozwalają się zrelaksować. Dzięki temu pracownicy mogą pozbyć się nadmiernego stresu, co korzystnie wpłynie na ich zdrowie.

Również odpowiednio prowadzone działy (zewnętrzne i wewnętrzne) pozwalają na zadbanie o sprawy pracownika. Własny dział księgowości lub współpraca z firmą outsourcingową świadczącą usługi księgowe pozwala na zapewnienie pracownikowi bezpieczeństwa finansowego. Dział powinien wspierać zatrudnione osoby i pomagać im w rozwiązywaniu wszelkich nieścisłości związanych z finansami – w szczególności, jeśli chodzi o budżet firmy, który jest przeznaczony do dyspozycji pracownika. Dzięki temu pracownik nie będzie narażony na ponoszenie (często niebotycznych) kosztów z własnej kieszeni za niekompetencje w działaniach służbowych.

Dział IT to doskonałe źródło pomocy dla pracowników korzystających ze służbowego sprzętu. Aby nie narażać komputerów i urządzeń mobilnych na nadmierne zużycie oraz zapewnić pracownikowi komfort nieprzerwanej pracy, dział ten powinien wspierać innych pracowników w codziennej pracy. Takie działania pozwolą na zapewnienie bezpieczeństwa pracowników, a przede wszystkim danych znajdujących się na służbowym sprzęcie.

Miej pewność

Przed rozpoczęciem współpracy z firmą outsourcingową warto mieć pewność, że nasz partner nie tylko wykona wszystkie powierzone obowiązki, ale także weźmie za nie pełną odpowiedzialność. Szczególnie w przypadku, gdy jest to współpraca polegająca na outsourcingu pracowników, a nie usług.

Wiele firm dostarcza swoim partnerom zespoły pracowników, które wykonują odpowiednie zadania. Podczas gdy ludzie ci wykonują zadania dla jednego podmiotu a zatrudnieni są w innym, odpowiedzialność za ich bezpieczeństwo często się rozmywa. Warto więc na samym początku współpracy określić stopień odpowiedzialności przez każdego z partnerów.

Podczas współpracy z klientami Grupa NDG bierze pełną odpowiedzialność za swoich pracowników. – Mówi Szymon Poboży z Działu floty i IT Grupy NDG – Mogą oni liczyć na opiekę działu kadr oraz księgowości, a także wsparcie ze strony działu technicznego. Od początku współpracy otrzymują jasną informację o tym, z kim mogą się bezpośrednio kontaktować w razie problemów. Sam jestem osobą kontaktową dla naszych pracowników, którzy mają do dyspozycji służbowe samochody oraz sprzęt teleinformatyczny.

Ważne, aby żaden kontakt nie pozostał bez odpowiedzi po stronie pracodawcy – wykluczone są sytuacje, kiedy pracownik nie może skontaktować się z przedstawicielem firmy – to podważa zaufanie i poczucie bezpieczeństwa. Dlatego ważne jest odpowiednie zorganizowanie ścieżki kontaktowej – pracownik musi wiedzieć, że jeśli wyznaczona do kontaktu osoba nie może podjąć interwencji zawsze, absolutnie zawsze jest druga równie kompetentna, która udzieli wsparcia.

W skrajnych sytuacjach, gdy np. sieć komórkowa ma awarię i kontakt ze wsparciem jest niemożliwy, pracownik musi być przygotowany do radzenia sobie niestety samodzielnie. Rola szkoleń jest tu nieoceniona. Odbieram bardzo dużo telefonów od naszych pracowników w drobnych sprawach, ale zdarzają się także sytuacje kryzysowe.

O tym, jak ważne jest wsparcie pracowników przekonałem się kilka miesięcy temu, gdy otrzymałem telefon od użytkownika naszego pojazdu. Poinformował mnie o tym, że wpadł w poślizg, dachował, jest sam. Niestety nie był wstanie określić swojej lokalizacji i jedyne, co był wstanie zrobić, to zatelefonować do mnie i opisać miejsce, w którym się znajduje. Dzięki spokojnej rozmowie udało mi się przekazać mu podstawowe instrukcje bezpieczeństwa, upewnić się, że nic mu nie grozi i wezwać na miejsce odpowiednie służby. Co ciekawe organizacja pomocy jest możliwa zdalnie przez numer 112, nawet jeśli zdarzenie miało miejsce 500 km od wzywającego pomocy. Służby ratownicze zlokalizowały poszkodowanego i odwiozły do szpitala. Po serii badań na szczęście okazało się, że nie odniósł groźnych obrażeń. Auto trafiło na złom, a pracownik po krótkiej przerwie w pracy otrzymał drugie, którym porusza się do dziś.

W razie nieprzewidzianego zdarzenia na pierwszym miejscu powinno znajdować się zdrowie i życie pracownika. Jeśli wszystko będzie w porządku możemy zatroszczyć się o narzędzia pracy.

W Grupie NDG zapewniamy bezpieczeństwo, dzięki któremu pracownicy wiedzą, że mają się do kogo zwrócić i nie zostają sami ze swoim problemem. Natomiast firmy, dla których pracują, nie muszą przejmować się organizacją wyposażenia pracownika. Tym się właśnie zajmujemy – dodaje Szymon Poboży.

Odpowiednie działania

Bezpieczeństwo pracowników to przede wszystkim najważniejsza wartość dla nich samych. Nie jest ono obojętne również dla pracodawcy. Dzięki dbałości o komfort pracy zatrudnionych osób pracodawca może zapobiegać nieprzyjemnym sytuacjom, z których on sam może ponieść konsekwencje.

Jak mieć pewność, że nasi pracownicy będą bezpieczni? Warto wyznaczyć osobę kontaktową do której zatrudnione osoby mogą się zwrócić z konkretnym problemem. Niezbędne jest powiadomienie nowych pracowników o jej istnieniu oraz przekazanie niezbędnych danych kontaktowych, a także zakresu, w którym może pomóc.

Jeśli jednak korzystamy z usług firmy outsourcingowej musimy upewnić się, że pracownik ma się do kogo zwrócić o pomoc. Przede wszystkim w kwestiach, które nie obejmują jego obowiązków, np. pomoc księgowa czy kadrowa. Niezbędna jest także osoba, która zajmie się technicznymi aspektami, czyli powierzonym sprzętem oraz samochodem. Pracownik, który sam będzie musiał wziąć odpowiedzialność za wszystkie zdarzenia oraz usterki a także serwisować sprzęt z własnej kieszeni nie będzie czuł się zmotywowany do dalszej pracy.

Sytuacje losowe po prostu się zdarzają i nie mamy na nie wpływu. Dlatego nie warto się przed nimi odpowiednio zabezpieczyć, a gdy już się zdarzą nie panikować, lecz logicznie myśleć i rozwiązać problem biorąc pod uwagę wszystkie jego aspekty. Ważne jest więc stanowisko osoby, która odpowiednio poradzi i pomoże podjąć odpowiednie działania. Zarówno w codziennych sytuacjach, ale przede wszystkim w tych nadzwyczajnych, często krytycznych momentach, kiedy pracownik może być pod wpływem silnego stresu i nie być w stanie samodzielnie, logicznie myśleć.