Według nowo opublikowanego przez Grupę NDG raportu „Wizerunek outsourcingu sił sprzedaży” zainteresowanie mediów tego typu usługami rośnie.

Druga edycja raportu „Wizerunek outsourcingu sił sprzedaży w Polsce” przygotowanego przez Grupę NDG przynosi szerokie spojrzenie na branżę, nie tylko z punktu widzenia przedsiębiorców i samych przedstawicieli handlowych, ale również mediów. Wizerunek outsourcingu w mediach po raz kolejny analizie poddała wspierająca NDG przy pracy nad raportem firma PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.
Firma uwzględniła materiał pochodzący z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych, najważniejszych mediów społecznościowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych.

Analiza pozwala dostrzec pewne pozytywne trendy. Zainteresowanie tematyką outsourcingu w środkach masowego przekazu sukcesywnie rośnie. Badanie wykazało, że w porównaniu z poprzednio analizowanym okresem wzrosła liczba informacji na temat rynku outsourcingu. Wzrost ten wyniósł aż 332 proc.! Publikacje w ogromnej większości, bo aż w 67 proc. miały pozytywny wydźwięk, a pozostałe 33 proc. publikacji uznano za neutralne. To zdecydowana zmiana w stosunku do poprzedniego raportu, w którym ocena neutralna w doniesieniach medialnych była dominująca. Informacje medialne coraz częściej są też obszernymi i merytorycznymi publikacjami.

Hasła „outsourcing przedstawicieli handlowych”, „outsourcing sił sprzedaży” czy „outsourcing sprzedaży” najczęściej pojawiały się w mediach o zasięgu ogólnopolskim, zdecydowanie częściej w przestrzeni internetowej niż w mediach tradycyjnych – najwięcej w portalu Facebook i branżowych serwisach takich jak wiadomoscihandlowe.pl, dlahandlu.pl, portalspozywczy.pl czy handelextra.pl.

Wśród zjawisk omawianych w mediach znalazły się takie jak wzrost zainteresowania rozwiązaniami chmurowymi czy outsourcing pracowniczy. Zwracano także uwagę na oszczędności finansowe dla firm, które korzystają z outsourcingu sprzedaży i fakt, że prężnie rozwijający się rynek outsourcingu daje nowe miejsca pracy.

Branża ma z całą pewnością jeszcze sporo do zrobienia. Przed firmami oferującymi usługi outsourcingu stoi wyzwanie popularyzacji tematyki oraz edukacja w zakresie korzyści, które przedsiębiorcy mogą zyskać decydując się na usługi oferowane przez firmy zewnętrzne. Mądra i dobrze zaplanowana obecność w mediach pozwoli z powodzeniem zrealizować te zadania – komentuje wyniki badania Izabela Grzechnik Starszy Analityk Mediów z Działu Raportów Medialnych firmy PRESS-SERVICE Monitoring Mediów.

Więcej informacji znajdziecie w naszym raporcie, który bezpłatnie można pobrać TUTAJ.