Każdy z nas wie, jak dużą rolę w kontaktach biznesowych odgrywa odpowiedni wizerunek. To z jakim przedstawicielem firmy nowy klient ma styczność, bardzo często rzutuje na dalszą współpracę. Dlatego tak ważne jest pierwsze wrażenie, jakie przedstawiciel wywrze na nowym partnerze biznesowym!

Przedstawiciel handlowy jest wizytówką każdej marki, to od niego zależy jak obsłużony zostanie klient. A to ma znaczący wpływ na podjęcie decyzji o współpracy! Dlatego każda marka i każda firma powinny zadbać o to, żeby jej pracownicy byli nienagannie ubranymi i kulturalnymi profesjonalistami. Zatrudniony przedstawiciel powinien znać specyfikę produktu, firmę, dla której pracuje, a także władać co najmniej jednym językiem obcym.

Firma zewnętrzna czy własny dział sprzedażowy?

Jedną z najważniejszych decyzji przy tworzeniu profesjonalnego zespołu sprzedażowego jest kwestia zatrudnienia nowych pracowników, reprezentujących firmę na zewnątrz.

Zasadniczo pracodawca ma dwie możliwości:
1. Dział sprzedażowy można samodzielnie stworzyć – przeprowadzić rekrutację, zatrudnić personel, przeprowadzić szkolenia, nadzorować pracę oraz utrzymywać go zarówno w okresie zintensyfikowanych działań sprzedażowych, jak i w czasie, kiedy są one minimalne.
2. Można także skorzystać z oferty…firmy zewnętrznej.

Decydując się na outsourcing, mamy pewność, że otrzymamy odpowiednio przygotowaną grupę sprzedażową. Zatrudniona zostanie ona w okresie zintensyfikowanych działań sprzedażowych i dzięki swojemu doświadczeniu w konkretnej branży może od razu przystąpić do realizacji zadań.

Rozwiązanie to pozwala utrzymać niższy poziom zatrudnienia, jednocześnie zapewniając wysoko wykwalifikowany personel. Będzie on prowadził sprzedaż na najwyższym poziomie, przy zachowaniu niskich kosztów jego zatrudnienia. Mając zaufaną grupę sprzedażową, która z sukcesem pracowała dla wielu różnorakich marek, nie musimy się także martwić o wizerunek przedstawicieli – kultura osobista oraz odpowiedni ubiór to w ich pracy podstawa, o czym sami bardzo dobrze wiedzą.

Gdzie szukać profesjonalnej grupy sprzedażowej?

Firmy outsourcingowe, takie jak Grupa NDG, posiadają szeroką wiedzę oraz wieloletnie doświadczenie w dostarczaniu profesjonalnych grup sprzedażowych. Dlatego też potrafią dobrać właściwą ilość członków zespołu oraz zapewnić kandydatów najbardziej pasujących do wymagań klienta.

W ramach współpracy możliwe jest też zlecenie firmie zewnętrznej samej rekrutacji, podczas której wyłonieni są najlepsi kandydaci. Proces znalezienia idealnych pracowników jest znacznie krótszy, tańszy i skuteczniejszy niż w przypadku działań na własną rękę. Dzięki posiadanej bazie pracowników Grupa NDG może w krótkim czasie znaleźć również pracownika na zastępstwo. Klient nie odczuje braków w zespole podczas długich nieobecności danej osoby, jednocześnie będzie miał pewność, że zastępczy pracownik prezentuje równie wysoki poziom wiedzy, doświadczenia i kultury osobistej co ten zatrudniony na stałe.

Dzięki opcji zatrudnienia nowych pracowników w firmie outsourcingowej właściciel firmy, dla której będzie pracować grupa sprzedażowa, nie będzie musiał martwić się o obsługę kadrową oraz księgową nowo zatrudnionych osób. Flota samochodowa oraz sprzęt teleinformatyczny, jaki zapewni Grupa NDG, również pozwolą na minimalne zaangażowanie ze strony firmy zlecającej projekt sprzedażowy. Jednolite, nowe samochody oraz wysokiej klasy laptopy, tablety i smartfony używane przez przedstawicieli pozwolą nie tylko komfortowo pracować, ale także pozytywnie wpłyną na wizerunek. Wartościowy, profesjonalny sprzęt używany przez przedstawiciela wpływa na postrzeganie go przez klientów i budowanie wizerunku profesjonalisty, któremu warto zaufać.

Partnerstwo z firmą outsourcingową

Współpraca z firmą outsourcingową powinna opierać się na wzajemnym zaufaniu – firma taka nie staje się naszym usługodawcą, lecz partnerem. Dzięki swojemu doświadczeniu oraz profesjonalizmowi powinna na bieżąco doradzać oraz wspierać zespół sprzedażowy swoich klientów. Firma zewnętrzna dba bowiem nie tylko o sprzedaż, ale przede wszystkim o wizerunek. Ten kształtowany jest przez lata, zniszczony może być natomiast w jednej chwili.

Potrzebny jest więc zaufany partner, którego przedstawiciele będą mogli jedynie poprawić poziom sprzedaży, pracując na niego swoim własnym, profesjonalnym wizerunkiem. Będą także dbać o dobre relacje z potencjalnymi, byłymi i obecnymi klientami.

Przedstawiciel handlowy to jedna z najbardziej reprezentacyjnych osób w firmie. To od niego zależy, jak firma będzie postrzegana przez przyszłych klientów i partnerów biznesowych. Przekazanie zadania zbudowania zespołu sprzedażowego profesjonalnej firmie outsourcingowej to sposób na optymalizację kosztów oraz pewność skuteczności. Przede wszystkim jednak to wybór pełnego profesjonalizmu, który pozytywnie wpłynie na utrzymanie i polepszenie wizerunku firmy wśród klientów.