Widząc pierwszy raz przedstawiciela handlowego, klienci bardzo często wyrabiają sobie o nim zdanie. Pierwsze wrażenie ma duży wpływ na dalszą współpracę, dlatego warto zadbać o wizerunek już od pierwszego kontaktu z klientem.

Każdy z nas wie jak dużą rolę w kontaktach biznesowych odgrywa odpowiedni wizerunek. To z jakim przedstawicielem firmy nowy klient ma styczność bardzo często rzutuje na dalszą współpracę. Dlatego bardzo ważne jest pierwsze wrażenie, jakie przedstawiciel wywrze na nowym partnerze biznesowym.

Przedstawiciel handlowy jest wizytówką każdej marki. To od niego zależy jak obsłużony zostanie klient. Ma to znaczący wpływ na podjęcie decyzji o współpracy. Dlatego każda marka i firma, powinna zadbać o to, żeby jej pracownicy byli nienagannie ubranymi i kulturalnymi profesjonalistami. Zatrudniony przedstawiciel powinien znać specyfikę produktu, firmę, dla której pracuje a także władać co najmniej jednym językiem obcym.

Firma zewnętrza czy własny dział sprzedażowy?

Jedną z najważniejszych decyzji przy tworzeniu profesjonalnego zespołu sprzedażowego jest  kwestia formy, w jakiej zatrudnieni zostaną nowi pracownicy reprezentujący firmę na zewnątrz. Możliwości są dwie. Dział sprzedażowy można stworzyć –  przeprowadzić rekrutację, zatrudnić personel, przeprowadzić szkolenia, nadzorować pracę oraz utrzymywać go zarówno w okresie zintensyfikowanych działań sprzedażowych, a także w czasie kiedy są one minimalne. Można także skorzystać z oferty firmy zewnętrznej.

Decydując się na outsourcing mamy pewność, że otrzymamy odpowiednio przygotowaną grupę sprzedażową, która zatrudniona zostanie w okresie zintensyfikowanych działań sprzedażowych i dzięki swojemu doświadczeniu w konkretnej branży będzie w stanie zapewnić naszej firmie sukces. Rozwiązanie to pozwala utrzymać niższy poziom zatrudnienia, jednocześnie zapewniając wysoko wykwalifikowany personel, który będzie prowadził sprzedaż na najwyższym poziomie, a koszty jego zatrudnienia staną się znacznie niższe. Mając zaufaną grupę sprzedażową, która z sukcesem pracowała dla wielu różnorakich marek nie musimy się także martwić o wizerunek przedstawicieli. Kultura osobista oraz odpowiedni ubiór to w ich pracy podstawa, o czym sami bardzo dobrze wiedzą.

Profesjonalne grupy sprzedażowe

Firmy outsourcingowe, takie jak Grupa NDG, zapewniają swoim klientom profesjonalne zespoły sprzedażowe. Posiadają one szeroką wiedzę oraz wieloletnie doświadczenie, dlatego potrafią dobrać ilość członków zespołu sprzedażowego oraz zapewnić kandydatów najbardziej pasujących do wymagań klienta. W ramach współpracy możliwe jest zlecenie firmie outsourcingowej samej rekrutacji, podczas której wyłonieni są najlepsi kandydaci. Proces znalezienia idealnych pracowników jest znacznie krótszy i tańszy niż w przypadku działań na własną rękę. Dzięki posiadaniu bazy pracowników, Grupa NDG może w krótkim czasie znaleźć również pracownika na zastępstwo. Przez to klient nie odczuje braków w zespole podczas długich nieobecności zatrudnionych pracowników, jednocześnie mając pewność że osoba zastępująca prezentuje równie wysoki poziom wiedzy, doświadczenia i kultury osobistej co poprzedni pracownik. 

Dzięki opcji zatrudnienia nowych pracowników w firmie outsourcingowej, właściciel firmy, dla której będzie pracować grupa sprzedażowa nie będzie musiał martwić się o obsługę kadrową oraz księgową nowo zatrudnionych osób. Flota samochodowa oraz sprzęt teleinformatyczny jaki zapewni Grupa NDG również pozwolą na minimalne zaangażowanie ze strony firmy zlecającej projekt sprzedażowy. Jednolite, nowe samochody oraz wysokiej klasy laptopy, tablety i smartfony używane przez przedstawicieli pozwolą nie tylko komfortowo pracować ale także wpłyną na wizerunek. Wartościowy, profesjonalny sprzęt używany przez przedstawiciela wpływa na pozytywne postrzeganie go przez klientów i zbudowanie wizerunku profesjonalisty, któremu warto zaufać.

Partnerstwo

Współpraca z firmą outsourcingową powinna opierać się na wzajemnym zaufaniu. Firma taka nie staje się naszym usługodawcą, lecz partnerem. Dzięki swojemu doświadczeniu oraz profesjonalizmowi powinna na bieżąco doradzać oraz wspierać zespół sprzedażowy swoich klientów. Dlatego tak ważny jest prawidłowy wybór firmy outsourcingowej, która istnieje na rodzimym rynku już od wielu lat i może się poszczycić projektami realizowanymi dla największych marek. Firma zewnętrzna dba bowiem nie tylko o sprzedaż ale przede wszystkim o wizerunek. Ten kształtowany jest przez lata, zniszczony może być natomiast w jednej chwili. Dlatego warto polegać na zaufanych partnerach, których przedstawiciele będą mogli jedynie poprawić poziom sprzedaży, pracując na niego swoim własnym, profesjonalnym wizerunkiem. Będą także dbać o dobre relacje z potencjalnymi, byłymi i obecnymi klientami.

Przedstawiciel handlowy to jedna z najbardziej reprezentacyjnych osób w firmie. To od niego zależy jak firma będzie postrzegana przez przyszłych klientów i partnerów biznesowych. Przekazanie zadania zbudowania zespołu sprzedażowego profesjonalnej firmie outsourcingowej to sposób na oszczędność oraz pewność skuteczności. Przede wszystkim jednak to wybór pełnego profesjonalizmu, który pozytywnie wpłynie na utrzymanie i polepszenie dobrego wizerunku firmy wśród klientów.